Egy kamionos feleség naplójából

Egy kamionos feleség naplójábólMár egy ideje hallani a sajtóban, hogy 6000 embernek kifizeti az állam az C+E kategóriás jogosítványt, sőt még munkát is biztosít nekik. Ez nagyon jól hangzik, de  mi a valóság? Nézzük meg egy kamionos feleség szemszögéből!

Lassan 6 éve élünk boldog házasságban párommal. Van egy 5 éves gyermekünk.  Férjem már megismerkedésünkkor is kamionsofőrként dolgozott. Ezt csinálja már több, mint 15 éve. Elmesélem, milyen egy kamionsofőr feleségének lenni és írok arról is, hogy milyen buktatói vannak magának a munkának. Mert higgyétek el van sok és könnyen el lehet adósodni….

Egy kamionos feleség naplójából

Sokszor hallani, hogy a hosszú házasság titka, hogy nem találkozunk minden nap a párunkkal. Ezt kamionos feleségként meg is tudok erősíteni. Viszont ennek a ritka találkozásnak elég sok hátránya is van. Tudnotok kell, hogy nincs segítségünk. Nincs nagymama, aki nyugdíjas és bármikor intézi az unokát, ha arra szükségünk van.  Ebből kifolyólag én nem dolgozom. Vagyis inkább úgy fogalmazok hogy nincs 8-4-ig tartó munkahelyem. Férjem kb 2 hetente hétvégén van itthon, de van, hogy csak a harmadik hétvégére ér haza.

Az első nagy gond a bizonytalanság. Ez persze függ attól is, hogy melyik cégnél dolgozik az ember. Párom dolgozott olyan cégnél, ahol sose tudtuk mikor ér haza, percenként változott a program. De olyan helyen is, ahol nem lehetett kiszámítani, hogy mennyi fizetést  fog kapni. Ez valójában  már két nagy gond. Kifejtem kicsit bővebben, hogy milyen gondokat okoz. A bizonytalan fizetés természetesen megnehezíti a pénz beosztását és egyfajta bizonytalanságot is szül, nem lehet rendesen tervezni se. Nem tudom mikor érkezik haza a férjem: főzzek, -ne főzzek? Bevásároljak, vagy sem? Kell menni érte? Gyereknek merjem mondani, -ne merjem mondani, hogy jön haza apa? Meddig marad, milyen programot merjek csinálni….? Pl. Gyerek születésnapjára vajon hazaér? Mikorra hívjam a vendégeket? Mit mondja a gyereknek, ha mégse ér haza?

Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy a gyermeke nem szenved amiatt, hogy apa sokat van oda, mert ebbe született, ez a természetes neki! De ez nem igaz, az én gyermekem szenved és sokszor nehezen viseli, hogy nincs itthon az apja. Én feleségként is állíthatom, hogy ezt nem lehet megszokni!

Egy másik nagy probléma az ügyintézés. Minden rám marad! Észnél kell lenni, hogy írjunk meghatalmazást, amikor itthon van, mert ha elfelejtjük akkor ajjaj van. Mint tudjuk vannak bizonyos dolgok, amiket nem tudunk elintézni még meghatalmazással se :-( De ez egy másik gond, erről majd később.

Szinte minden döntés rám hárul. Kezdve a gyerekneveléstől a pénzbeosztásig minden. Nem hívogathatom 2 percenként, ha valami gondom van. Nem tudunk leülni beszélgetni egy eseménnyel teli nap után, nem tudjuk átbeszél az átbeszélendő dolgokat. Gondolj csak bele, mennyi lenne a telefonszámla? És még nem is beszéltem arról, hogy mennyire fontos lenne a család számára a fizikai érintkezés.

Mesélek inkább a munkáról, mert gondolom mindenkit az érdekel a legjobban. Főleg a pénz! Mert, hogy milyen jól lehet keresni! Hát most kiábrándítok mindenkit: NEM! Bár nagyon jól hangzik, hogy nettó 400 ezer forintos fizetés! Igen ám, de arról nem beszélnek, hogy vannak levonások is! Erről is csak nagy vonalakban fogok írni a teljesség igénye nélkül a férjem segítségével. Természetesen ezen dolgok cégenként eltérőek lehetnek.

Nézzünk pár levonásra okot adó dolgot a cég részéről pl. nem vagy gyakorlott sofőr ezért sokat fogyaszt alattad a kamion, ezt levonják tőled! Ha megsérül az autó, esetleg lepatkázod a kereket már fizetheted is ki. Ha elnézel egy lehajtót, akkor olyan messze van a következő, hogy már túl is lépted az előirányzott km-t, ezt is le fogják vonni. Fel és lerakodásra időre oda kell érned, különben a cég ezért is levonhat, hiszen ilyenkor neki köbbért kell fizetnie. És még sorolhatnám….

Nézzük meg a dolgot a hatósági oldalról is! Ismerni kell a külföldi szabályokat. Gondolok itt pl Németországban büntetnek a nem megfelelő követési távolságért, vagy a sebességkorlát minimális átlépéséért is. Ismerni kell az AETR szabályait. Ez a szabályzat foglalja magába a munkaidőt, vezetési idő, pihenő időt, stb… A tachográf mindent rögzít, így ezen szabályok megszegése rögzítésre kerül és nem fog eltűnni másnapra. A hatóságok ezért 6 számjegyű bírságot szabnak ki. Egy másik nagy buktató a rakomány esetleges túlsúlya vagy a rakomány megfelelő rögzítése. Ez utóbbi akár a sofőr életébe is kerülhet.

A cégek azt ígérik, hogy 2-3-4 hetente hazahoz. Hát nem véletlenül használtam az “ígérik” szót. Lehet, hogy csak 5-6 hét után kerül elő szeretett párunk.

Mennyi az ő költsége? 1 hétnél több időre nem tudunk neki csomagolni. Konzerveket vihet, de pl kenyere már nem lesz. Egyre kevesebb helyre lehet bemenni kamionnal, így sokszor kell benzinkúton venni pl egy bagettet, aminek az ára 1 euró felett van.  Legyünk őszinték, hetekig abba a pici lyukba kell élni is és dolgozni is. A benzinkúton a mosdó nincs ingyen. Van ahol le lehet zuhanyozni, ennek ára kb 3 euró.  Ilyen hosszú időre pénz is kell bőven, vagy legalább egy dombornyomott bankkártya, aminek a díja nem két forint.

Valójában úgy kell számolni, hogy két háztartást kell vezetni. Mindenből kettő kell párhuzamosan pl mosogatószer, tisztálkodó szerek, stb….. Ez egy több tízezer forintos tétel.

Az egyéb költségekről is írok pár mondatot.  A DIGI kártya ára 10 000 Ft. Ezt 5 évente kell újítani. A GKI kártyát is meg kell újítani 5 évente, ez egy vizsgával összekötött képzést jelent, aminek díja 80-100 ezer forint körül mozog. Ezen kártya nélkül nem lehet külföldre menni. Ennek hiányát is keményen bünteti a hatóság. Sok cég már elvárja, hogy a sofőr rendelkezzen ADR igazolvánnyal. Ennek megszerzése kb 100 ezer forint, amit szintén frissíteni kell 5 évente, hasonló díjért, mint a GKI kártyát.

Én nem akarok senkit elijeszteni, de igen sok buktatója van ennek a szakmának és könnyen sok száz vagy sok milliós tartozást lehet felhalmozni vele. Jól hangzik, hogy mennyi pénzt ígérnék, de ez nem mindig fedi a valóságot. Természetesen vannak cégek, ahol jól lehet keresni. Ajánlom, hogy mielőtt elkezd valaki dolgozni egy cégnél kérdezze meg a valóságról egy már régóta ott dolgozótól.

A pénz nem minden! Nagyon nehéz, és kevés család bírja ki érzelmileg ezt a távolságot. És hidd el nekem! Nem keresnek olyan jól a kamionsofőrök. Lehet, hogy többet keresnek az átlagnál, de sokkal több a költség is.

Köszönöm, hogy végigolvastad :-)

Niki

email

About Author

zsanyu

42 thoughts on “Egy kamionos feleség naplójából

    • Sajnos ez így van ! nem minden arany ami fénylik. Szerintem ha össze ülünk könyvet is irhatnánk róla. Személyem 35 -éve KAMIONOS feleség vagyok. 3-gyermekemet szinte egyedül neveltem fel. bele is betegedtem rendesen . De újra végig élném minden pillanatát jót rosszat egyaránt. Nagyon sok kitartást és még sok boldog évet nektek.( Mert ilyen munka mellett nem sok család marad egyben).
      Na erről is tudnák mesélni. Üdvözlettel. egy Kamionos feleség

  1. Ez így igaz szóról szóra.És még valami.A tanulójáratba elindulók kb 1/6-a marad a pályán egy év múlva.

  2. Tisztelt Hölgyem.
    Nagy figyelemmel olvastam levelét. Valóságosan írta le férje munkáját. De egy részével nem tudok egyet érteni. Azok a levonások igenis törvénytelenek. Munkabérből levonni csak bírósági határozattal lehet levonni. Ha Ön is úgy gondolja, szívesen segítünk.
    Eisen Sándor
    NeHGOSZ elnök.

    • Szia Sándor!

      Igazad van a “munkabért” illetően!
      De, TE is tudod, hogy nem abból vonnak le. A HC, miután elvesztett egy két pert módosította a bérezést és olyan formában adott pénzt (járati és egyéb), hogy abból nyugodtan visszatarthat. Az “utódja” illetve a sok “kis utódja”, ugyan ezt a gyakorlatot követi!
      A másik, hogy üzemanyag túlfogyasztás címén szintén nem vonhatna le csak ha bizonyítani tudja, hogy a GKV kivett az üzemanyagból, vagy szándékosan fogyasztott túl!! Ez a bizonyítási lehetősége nem megoldható, mert a jármű tulajdonosának kell úgy beállítania (be állíttatnia) a járművet, hogy az ne fogyasszon túl!
      A többi levonásról, nem is beszélve! Lehetne még ragozni tovább, de semmi értelme!
      Örülök, hogy hallottam felőled.

      Maradok tisztelettel:
      Szécsényi István

      • Sajnos olyan nincs hogy a kamionos járjon jól. Még mindig rengeteg a tőrvénytelenség a cégeknél, amivel a pilóta nem tud kezdeni semmit,mert esetleg elveszti a munkáját. De van a DAS jogi képviselet ami zömében segít . üdv.

    • Igen ám, csakhogy a fizetés egy részét juttatásként egy részét pedig feketén kapja a sofőr. A hivatalos fizetéshez szinte soha nem nyúl hozzá a cég, csak a juttatáshoz és a fekete pénzhez. Még a legnagyobb magyar kamionos cégnél is így van. Egy anya szülte ezeket sajnos.

    • Most látom csak ki ajánlott segítséget. Minek is tépem itt a számat 😀 Szakmabeli az úr. 😀 😀 😀 Pontosan tudja miről beszélek. Talán akkor először legyen szíves a szakszervezet elérni, hogy Waberer Gyurka ne ügy adja a fizetést ahogy fentebb leírtam, hanem az utolsó fillérig bejelentett munkabér legyen a pénz. Ha ez meglesz akkor belépek a szervezetbe 😀 😀

    • Uram, önnek ebben teljesen igaza van! De amíg position sosem annyit keresünk mint a valóságban és más rendszer szerint is számolnak el mint a hivatalos ( km futás után, vagy fuvardíj százalék után) ami persze nincs papírra vetve mert törvénytelen, addig nagyon nehezen tudom bizonyítani, hogy mennyi volt a fizum és mennyit is vontak le belőle.

    • Ma egy munkáltató gyakorlatilag azt tesz a dolgozóival, amit akar. Állandó túlsúly, mehetsz, mint a mérgezett egér, ha nem tetszik, hatan állnak a kapuban. Egy német parkolóban felébresztett a rendőr, hogy miért a kocsiban alszom, miért nem megyek el szállodába. Elmondtam neki, hogy ha ezer kilométert megyek egy nap, akkor keresek kb. 50 eurót, amiből nemigen futja szállodára. Rendes volt, megértette és hagyott aludni.

      • Csak szeretnék hogy hatan álljanak a kapuba :) Jelenleg nem tudok olyan nagyobb cégről, ahova ha beballagsz hogy szeretnél dolgozni ne vennének fel 1 héten belül :)
        Nagy a sofőrhiány Magyarországon! Nem véletlen van ez a képzés sem. Akinek van egy kis esze, esetleg beszél németül vagy angolul, kimegy külföldre. Nem közvetítőn keresztül hanem direktbe keres meg céget. Ott is lehet 4-5 hét kint 1 hét otthon rendszerben dolgozni, havi 2500 EUR fix + juttatásokért

    • Kamionsofőrként a levonásokról szóló írást csak megerősíteni tudom. Illetve a többit is. De itt most a levonásokrol van szó. Szóval minden magyarországi vállalkozó jogosan vagy nem de meg próbáll minnél több levonást bele csempészni a fizetésbe. Mert semmi nem elég nékik. Gyakorlatilag ingyen dolgozik minden sofőr. Sőt tovább megyek a sofőrök elszámolt (bérlapon szereplő) össze és a valós kifizetés közt óriási a külömbség. Egy példa. Bérpapiron szereplő elszámolt járandóságok maximalizállva vannak. A valós kifizetés pedig minimalizálva. Pl. Bérpapiron 580000ft valóságban kifizetett 290000ft természetesen a bérpapirt és egyéb igazoló dokumentumokat az orrunk elé teszik mondván (ezt alákéne íri). Ha megtagadod már mehetsz is. Szóval tisztességes elszámolás kéne nem pedig egy vállalkozók álltal felállított íratlan szabályozás ami csak és kizárólag nékik jó. Na lehet elgondolkoni mi a megoldás.

    • Ahhoz munkabért kellene kapni, hogy ne lehessen levonni. Jelenlegi bejelentett bér a minimálbér. Ebből nem is vonnak semmit. A többi csak adható, de nem jár. Tehát ha nem kapjuk meg, így jártunk…. km-díjról, fogyasztásról ne is beszéljünk. Már lassan kevesebbet fogyaszt a kamion mint a saját személyautóm (sőt! termeli az üzemanyagot), ez az elvárás. Ezzel szemben : nincs szabadság, Röhejes betegállomány, nyugdíj….

    • Sajnos ahol az én párom is dolgozik már 4 éve bizony könyőrtelenül levonják a túlfogyasztást. Nem beszélve róla a párom 2014 ben leokémiés lett mivel az orvosok engedték dolgozni így meg egyeztünk a cég vezetőjével,hogy csak 2 hetezni engedik ők bele egyeztek és most 2 hónapja új vezénylőt kapott neki is szóltak hogy ni a baj de azóta sorozatba nem ér haza időre még az orvoshoz se.
      Most szept ember 1 el felmondtuk és kértük közös bele egyezéssel engedjék el de nem kapott rá választ és most még azzal szivatják,hogy Angliába van pedig szóltunk 1 hónapja,hogy 11 – én ellenőrzésre kell mennünk.A párom azt mondta ha kell azonnali kilép mert szerintünk ezt akarja a cég,hogy ne keljen fizetni a végkielégítést. mit tudunk tenni .

    • Tisztelt Eisen Ur!
      On, Onok nagyon is jol tudjak hogy mi folyik ebben a foglalkozasban. Szakmanak nem igen neveznem. Pont az “erdekkepviseletnek” kellene igen kemenyen hallatni a szavukat. Ugy kb. egy eve voltam a HC utodjanal ( szandekeosan meg a nevet sem irom le) talalkoztam, lattam ott egy nulla embert, a HC-nal is szakszarvezetis volt. Talaloan egy NehGoszos vezetotol (P Z-tol ) hallottam a ezt az elnevezest. Talalo!
      Ez a nulla ember meg mindik ott van ahol nem szabadna lenni e. Jo eg tudja meg hany ezren, 10 ezren elokosdnek a soforokon. Vegulis a nagy politika, politikusok akiknek a hozzajarulasaval, kozremukodesevel folyik minden. Sok mas, egyeb teruleten is. Biztos vagyok benne hogy On sokkal tobet tud a sok aljassagrol. De mit lehet tenni? Koltoinek szantam ezt a kerdest. Sajnos a magyart nem igen lehet szervezni. Ez kulonosen nehez az utonlevo kamionsoforoket. Borzasztoan folhigult ez a ”szakma”. De szinte mondhatni, minden szakma. Meg az orvosi es ugyvedi stb. szakma is.

  3. Arról nem beszélve, néhány vállalkozó 2_3 hónapig nem fizet, csak dolgoztat! Kiadások pedig ugyan úgy vannak! Ha meg otthagyod, a
    fizetés is marad! Nem mindenki tudja “megdézsmálni” at árut! Sőt nem is akarja! Így aztán kész az a család anyagi csődje!

  4. Szia!
    Mint volt kamionos feleség meg tudom érteni és átéltem, amit írtál. Sokan azt hiszik, hogy egy kamionos milliókat keres, hát sajnos nem. Pedig az, hogy több hétig egy pici lyukba lakik az illető és távol a gyerekektől, családtól nem is olyan nagy fizetés lenne…
    Persze, aki nem hiszi el, nyugodtan ki lehet próbálni! Sok sikert az életben mindenkinek!
    Ditke

  5. Szia Üdvözöllek.Igen valojàban aki ezt a szakmát csinálja nagyon nehéz mind a férjnek és a feleségnek nekem is megvan kamionozàshoz jogsik.Mindennel egyetértek hiszen szakmabeli vagyok igaz nemzetköziben nem jàrtam pontosan tudni kell minden mondjak fel lab borton fel lab temeto.Nekem egy kislányom van szìvem szakadna meg ha nem làthatnàm.Pénzileg nagyon jo de viszont milyen áron.Kitartást turelmet es megértést és szeretetet minden kamionos csalàdnak.Tisztelettel Kiss Viktor.

  6. Igen ez így van!!! Én is több mint 10 éve csinálom ezt 3 gyerekünk van lassan az ikrek felnőnek a legkisebb is már 11 éves az mellett,hogy mindent nekem kell csinálni még dolgozom is.Úgy,hogy mondhatjuk nyugodtan nehéz a kamionos feleségek dolga nem csak a pénzt várják otthon hanem helyt állnak a nap 24 órájában Mindezt úgy,hogy közben a párjukért is aggódnak vajon minden rendben megy-e neki ott kint a messzi távolban!!!Hazaér-e épségben?!!!

  7. Az én férjem is kamionos 8 éve járja a nagy EU-t! 35 éves házasságban élünk,és,ha nem kezdődött volna el a válság akkor sose engedném kamionozni!! Sokszor voltam már vele,élmény már csak azért is,mert akkor legalább megkönnyítem a napjainak azt a kis idejét amit pihenésre marad értem kávé főzés,reggeli,mert az ugyebár kimaradna,na és a vacsora!! A sok papír meló,egyszerre még adminisztrátorok is,szóval mindent egybe értve élő térképek! Mert 2 db GPS-nélkül amit természetesen mi veszünk,mert a munkát el kell végezni, nem alap felszerelés a kamionba ami hegyeken, völgyeken, alagutakon, járják az útjaikat,hogy megfeleljenek a szabványnak,meg a munkavédelmi motyó azt se felejtsük el,ez mind saját!! No ,de legalább szórakoztatja is a munka vállalót (nem ,csak a GPS!!)a munkája ,mert SZERETI,és a családját el KELL tartani!!

    • Köszönjük ezt a mondatot minden kamionos feleség nevében. Èn is ebben a cipőben járok már lassan 8 éve. Ahhoz, hogy megértsem , nem csak vezetésből áll a párom munkája, én is eltöltöttem közel 1 hónapot vele, hogy megértsem, mi is a dolga.Sikerült vele eljutnom olyan országokba, ahova családi kirándulás útján soha nem fogom megtenni. Megkaptam ezt a lehetőséget könyvekkel felszerelve vártam , hogy indulhassunk. Elmondhatom, egy sort nem olvastam , viszont ha letelt a párom munkaideje, én voltam az első, aki álomra hajtotta a fejét.Pedig csak ültem a jobb 1-ben. Hétvégén ha tehettük és lehetőség adódott , kimozdultunk.De ez nem mindenhol lehetséges. Akkor marad a parkoló, a szomszéd kamionosokkal való beszélgetés.Nagyon jó volt a cikk. Köszönöm.

    • Örülök hogy hogy más is igy látja! Mert a kamionos egy ritka állat fajta ( ezt Jó értelemben értem) de a családja is azzá válik . ha Apa éjjel 2-szalad be akkor éjjel 2- élünk családi életet, az összes gyerek a nyakában . már sütöm is a rántott húst mintha csak délután lenne. másnap az isibe a gyereknek meg jegyzi a tanár,”látom ithon volt az éjjel az Apukád : Mert alszik a padon. Még sorolhatnám de minek..és tényleg kamionos feleségnek születni kell. Üdv mindenkinek aki most is úton van ! SZÉLES UTAT GUMI FÁKAT.

  8. Azt ne feledjük, hogy minden percen egyik lábunk a sírban, a másik a börtönben. De a hölgy nagyon diszkréten fogalmazott… Én azért tudnám még spékelni. Magyarán a magyar cégek úgy nézik hülyének a sofőröket ahogy csak lehet….. Van kivétel de kevés és oda lehetetlen bejutni. Az meg hogy mennyit is visz vissza a 480 ezres fizuból 4 hétre? 100- at….. plusz a levonások, és nem beszélve a kilométer alapú díjazásról, ami az eu- ban 2007 től tilos, de itthoni cégeknél lehet…. Na nem húzom fel magam.

  9. Minden igaz!Vannak cégek akik kifizetik a napi 40eurot a soförnek ami minden eus országban kötelezö lenne ezt a szállásra adja az eu!Mivel már van olyan ország ahol tiltott a kamionban lévö alvás és ez pont azért,h kipihent legyen a soför!Sok cég ezt lenyulja különféle dumával nem fizetik ki!Tudom a tulfogyasztást is, bent ül a diszpécser aki kiszámolja mennyit fogyaszt az auto azon a szakaszon de sajnos a köcsög nem veszi figyelembe az emelkedöt estleg télen az állo fütést stb! Olyan komoly számláloja van a kamionokba ami pontosan kimutatja mennyit fogyasztott az auto de ez öket nem érdekli!Még valami ha csinálsz egy galibát(baleset nem figyelsz kellö képpen)már kattan is a bilincs a kezeden. Nehéz a kamionos élet!

    • Igen ez mind igaz nem könnyü az élet egyik félnek sem.föleg ha a fizetését sem kapja meg közel 2ezer eurot de nem tudjuk hova forduljunk ugyanis szlovák a cég

  10. Nem akarok senkit minősíteni, de egy rakás szerencsétlen ossza az észt! 95-óta csinálom nem 2004-óta amikor minden nagy tudású kamionos lett mert beléptünk az unióba. Sok minden történt velem azóta ás sok helyen jártam. Igen ez jár áldozat vállalással, de senkinek nem KÖTELEZŐ csinálni nem fognak fejéhez pisztoly, csak a többség úgy gondolkodik itt elég jól lehet keresni hát elmegyek sofőrnek. Nem panaszkodni kell, hanem abba kell hagyni és több cég van Pl.: Denso, Grundfos stb. itt kell dolgozni napi 8 órát havi 80.000 -ért és megvan oldva minden. Jelenleg is csinálom 45 éves vagyok, van két fiam 20 és 17 évesek minden rendben velük. Az igaz ehhez a foglalkozáshoz feleséget is találni kell, bocs a hölgyektől de nem mindenki alkalmas ide feleségnek. Jelenleg is magyar cégnél dolgozom és kifizetnek, igaz nem török össze minden héten mindent és nem büntetnek agyonra mert nem hülye vagyok, hanem kamionos! Általában majdnem minden hétvégén itthon vagyok, de van amikor nem de ettől nem dől össze a világ. Van egy régi mondás miszerint amilyen az adjon isten olyan a fogadjon isten is, ezen elkell gondolkozni. A mai világban azt gondolják egyes emberek, hogy a munkavállalónak csak jogai vannak, amíg a munkaadónk meg csak kötelezettségei. A napidíjat nem az unió adja és nem szállásra, te is csak hallottál valamit. Mindenki gondolkodjon el mit akar csinálni és egyáltalán alkalmas e rá!
    Üdv.: Tibi.

  11. Ez mind igy igaz énis ebben a cipőbe vagyok 10 éve. egyetértek veled nem könyü a kamionos feleségeknek.

  12. A lényeg az,hogy magyar országon a melóst lehúzzák,és megalázzák ahol csak tudják.Itt mindenért a gépkocsi vezető a felelős!Mert még megtehetik.A fizetés nagy része zsebbe megy,feketén.10-12 órát kell dolgozni.És még sajnálnunk is kell a belőlünk meggazdagodókat.Ez a magyar valóság!

  13. Igaz 1983-2004-ig volt a párom nemzetközi gkv.Most belföldezik nagyon észnél kell lenni előre gondolkozni .Én munka mellett neveltem 2 gyermekünket.Minden szó igaz amit a Hölgy leírt.Belső rálátásom volt TB.ügy. /640 főre / és + bérelszámoló 100 embernek.Akkor más volt a munkáltató és munkavállaló viszonya,kötelessége.Most mindent a gépkocsivezetőre terhelnek nem csak anyagilag,szinte olyan mintha a saját vállalkozása lenne.

    • Ez a munka teljesen átalakìtja mentálisan a férjeket,és feleségekket is egyaránt!!! A rengeteg magány megteszi hatását !!!

  14. Köszönöm szépen a rengeteg támogatást, hozzászólást és aggódást! Köszönjük szépen nálunk minden rendben van :-) Ez a cikk nem Rólunk szól és nem is panaszkodásnak szántam. Ezt a cikket annak a 25 ezer embernek szántam, aki jelentkezett az állam által felajánlott ingyenes képzésre! Úgy gondolom, hogy ha csak egy családot sikerül ezzel a cikkel megmentenem az eladósodástól vagy a család felbomlásától, akkor már érdemes volt időt és energiát fordítanom ezen cikk megírására!
    További szép napot Mindenkinek :-) Niki

  15. Sziasztok!
    Az én férjem most döntötte el hogy kamionosnak áll a waberesnél. Én tiltakozom ellene ugyanis én nem vagyok kamionos feleségnek való. Amiota a kormány kitalálta a 6000 fő képzését itthon csak ez a téma én pedig minusz 12 kg val lettem kevesebb. A hangom nem ér el a férjemig bármit mondok menni akar. Számára ez az igazi munka. Szàmomra csavargással egybekötött. Én a röghöz kötött munkát helyezem előre vele szemben. Ha valaki tudna wgy kiadás összeget irni amely egy most kezdő vezetőt érint és vagy bevételt megköszönném. Ha valaki waberels ről tudja mindezt az lenne a jó mert bármit mutatok azt mondja az nem innen van, az nagyon régen volt igy.

  16. Sajnos és a gyermek szemszögét tudom nézni. 17. évemet töltöttem idén.. és sajnos Apa megint nem volt itthon…. Egy csöpp csecsemőből lett egy kész nagylánya.. és köszönhetően a munkájának amiből megtudunk élni… nem tette lehetővé, hogy láthassa, hogy a saját egyetlen lánya hogyan nőtt fel..
    és NEM, NEM TUDJA A GYEREK MEGSZOKNI!!!!!!!!

    • Szia Niki! Köszönöm, hogy írtál és megosztod az egyik legfontosabb szereplő, a gyermek nézőpontját! Sajnálom, hogy ezt kell/kellett megélned :-( De ha tanulsz és követed álmaidat, a Te gyermekeidnek ez nem kell majd átélni :-)

    • Kedves Niki ! A mondatod végén van a lényeg – meg tudtunk élni – lehet hogy talán ezért lett édesapád kamionos ? Egy kicsivel több anyagi lehetőségért aminek élvezője a lánya is. Valamit valamiért ! Az én lányom 33 éves és ebbe született bele, a családi ünnepek mindig akkor voltak megtartva amikor itthon volt a férjem. Kivéve a karácsonyt mert akkor általában szünet van Európában. De volt olyan karácsonyunk is amikor elment utra – még nem volt fenyőfa, és amikor hazajött akkor már nem volt fenyőfa -( ez még a HC-nél volt 1981-ben) amikor több évig keletre járt. Az bizony 4-6 hetes fuvarok voltak térképpel (nem volt GPS), ja és mobil telefon sem volt. Sajnos el kell tudni fogadni a gyereknek a szülője foglalkozását – hiszen a családért csinálja. Ha sokáig csinálja akkor ehhez fog érteni és az idő mulásával már nem tud más foglalkozást választani (pláne ha szereti is a munkáját ! ) A férjem 26 évesen kezdte és most 61 éves. Nála ez már életforma lett ennyi idő alatt. Már a 3 éves unokánk is azt kérdezi : Papa hol van? Elment a kamionnal ? De nézzük az érem másik oldalát: Az apuka aki jön-megy a világba és ahogy irod percek alatt felnő a lánya, amikor észre veszi hogy “te jó ég tegnap még rugdalózot hoztam, most meg esküvőre készülünk ” hova tünt a gyermekem gyerek kora ??? Ez nem fáj neki ott legbelül ? De igen, nagyon is !!! De nem mutatja, csak örül a mának amikor otthon lehet családja körében.
      Erre én mindig azt szoktam mondani : még mindig jobban jártunk hogy kamionos és nem hajós lett.

  17. Hàt mit lehetne még mondani? Mindent amit a levélben és vàlaszokban olvastam aza valosàgot igazolja.Minden elismerésem az ijen és màs hasonloan kitarto és megérto feleségeké. Kitartàs!! Talàn eljon az ido mikor jobbra fordul a sofor élete is.De addig is ez a szakma elveszttnek làtszik, ugyanis a sofor nincs sehol megbecsulve!a sofor az akibe bàrki bele rughat! pl. rendor,irànyito,még a nagyfonok is.stb.Munkàjànak pedig semmi elismert értéke! Mindenhol csak az szàmit. hogy a kamion uton legyen a sofor problémàja vagy épp a csalàdi gondok azok màr nem szerepelnek egyik cégnél sem. Nos ésmég igyis még jelenleg dolgozo soforok feladjàk/feladjuk életunk csalàdunkért a megélhetésért. Tesszuk ezt megalàzva és kiszolgàltatva mindenféle torvénytelenségekkel szemben!!

  18. Sziasztok!
    Én 10 éve élek kamionos feleségként.
    Nem egyszerű…sőt…sokszor nagyon nehéz…
    Főleg az, amiben fentebb is szó van, hogy mindenre egyedül.
    Igaz, az én férjem “csak” belföldön van, minden este hazajön, de csak addig látjuk, míg eszik és már dől is be az ágyba.
    Este 6-kor még nem tudja hová megy.
    Tervezni lehetetlen.
    De mosolygok és csinálom, mert azt csinálja, amit szeret, mert bízik bennem, mert értünk, a családjáért csinálja!
    Minden alkalommal kinyílik a bicska a zsebemben és legszívesebben szájba verném az illetőt, amikor azt hallom milyen jól keres, ráadásul csak ülnie kell egész nap!
    A valóság az, hogy sokszor félvakon, 14-16 órás nap után kell figyelnie az uzakon levő hétvégi idiótákra, a saját és autóstársai épségére!
    Néha elmegyek vele…embert próbáló feladat!
    Ki kell próbálni a sok okoskodónak!
    A másik a jó fizetés…
    Van, hogy a párom 290-300 órát megy egy hónapban.
    300.000-ért.
    Vissza lehet osztani 8 órára!
    Ugye, nem os annyira fényes!?
    Sőt kifejezetten nevetséges!
    De pártunk és kormányunk törvényei szerint lehet ennyit menni…
    Próbálja ki mindenki, aki szerint álomszakma a kamionozás!
    Félek, sokan menekülnek majd visítva!
    Okoskodni pedig otthon kell a hitványabbjának!
    Mi kamionos feleségek pedig folytatjuk, mosolygunk és összetartjuk a családot, mert csak egy szívosabb van, mint a kamionos…a kamionos felesége! :)

  19. Én nem vagyok “csak” kamionos barátnő de egyet értek minden egyes szóval! 5eve vagyunk együtt van egy 1,5eves kisfiunk. Rettentő nehéz nekem és a fiunknak is. Eddig hetente 1-2napra haza járt de új cégnél van és csak 3 hetente jön. Első 3 hetes turnusunknál tartunk. Ezért is kezdtem keresni ilyen cikket, hogy bátorítást kapjak, mert jelenleg picit “megzuhantam” aki nincs benne nem tudja milyen mocsok érzés mindennap úgy felkelni hogy nincs melletted az akit szeretsz, mint férfit és hallani hogy a 1,5 éves kiabál hogy gyeje Apa. Igen sokan támadnak hogy ez nem élet és a kicsit kellene nézni! Őt nézi épp ezért hajtja minden este álomra a fejét egy kamionban!!! Megértem őt! De nagyon rossz nélküle! Minden este kicsit össze török de másnap újra össze szedem magam, mert valaki velem van aki miatt nem zuhanhatok össze. Míg nem volt a kicsi sokszor mentem vele, csodás érzés olyan helyekre eljutni ahová más csak álmodozik! Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Anglia, Portugália …. De minden egyes nap után olyan fáradt voltam, mint aki több hektár földet bekapalt, pedig csak ültem! Nem egyszerű az ő életük sem. De bízok abban egyszer eljön az az idő amikor újra mindennap együtt hajtjuk álomra a fejünket itthon az ágyban! Sok szerencsét minden kamionosnak és kitartás az otthon maradt feleségeknek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.